رئیس اداره محیط زیست بردسیر در درگیری با شکارچیان مجروح شد

رئیس اداره محیط زیست بردسیر در جریان درگیری با شکارچیان متخلف مجروح شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دو روز قبل (دوشنبه ۹۳/۱۱/۶) همیاران محیط زیست شهرستان بردسیر کرمان طی تماس تلفنی به اداره محیط زیست این شهرستان اطلاع دادند که در ارتفاعات مناطق آزاد موسوم سنگ صیاد صدای شلیک گلوله شنیده و دو شکارچی متخلف را نیز مشاهده نموده اند.

محیط بانان در گفت گوی تلفنی به همیاران اطلاع می دهند بدون اینکه متخلفین متوجه حضور آنها شوند، شکارچیان را زیر نظر داشته باشند تا مامورین در محل حاضر شوند.

شهبازی فرمانده یگان محیط زیست استان کرمان در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست در حال عزیمت به منطقه بودند که در بین راه همیاران به آنها اطلاع دادند، شکارچیان در حال انتقال لاشه شکار به پایین ارتفاعات هستند و احتمالا یک خودرو نیز در پایین دست منتظر آنهاست.

محیط بانان به محض ورود به منطقه متوجه شدند یکی از متخلفین که لاشه را حمل نمیکرد و به همین دلیل سریعتر به پایین کوه رسیده بود سوار یک خودروی پژو ۴۰۵ مشکی رنگ شد و شکارچی دوم در حال حمل لاشه در بین راه بوده و به پایین نرسیده است.

محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما خودروی پژو که متخلف اول را سوار کرده بود با مشاهده مامورین به سرعت متواری شد و متخلف دوم نیز که در دامنه کوه مشغول حمل لاشه به پایین بود با رها کردن لاشه شکار با پیاده مشغول فرار شد.

گروهی از مامورین با خودروی محیط زیست به تعقیب پژو پرداخته و علی سرخوش رئیس اداره محیط زیست بردسیر نیز پیاده به تعقیب متخلف دوم پرداخت که وی نیز پس از رها کردن لاشه شکار با پای پیاده مشغول فرار بود.

 

محیط بانان پس از چندین کیلومتر تعقیب و گریز، خودروی متخلفین را متوقف نموده و راننده و یک سرنشین آن را به همراه یک اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ چهارپاره و ساچمه زنی بازداشت نمودند.

 

در همین حین علی سرخوش رئیس اداره بردسیر که در تعقیب متخلف دوم بود پس از مدتی دوندگی و پیاده روی در کوه خود را به متخلف دوم رسانده و با وی گلاویز می شود.

 

شکارچی متخلف که حاضر به تسلیم شدن نبود با قنداق اسلحه گلوله زنی که همراه داشت ضرب محکمی را به سر محیط بان رئیس اداره بردسیر وارد می کند و سرخوش نیز بروی زمین می افتد.

در حالیکه محیط بان سرخوش دچار خونریزی شدید از ناحیه سر بوده، شکارچی متخلف با ضربات سنگ کتف و دست راست وی را نیز مجروح می کند.

محیطبانان سرخوش براثر ضربه وارده به سرش و خونریزی زیاد بیهوش شده و شکارچی متخلف نیز از صحنه درگیری می گریزد.

 

محیطبانان پس از بازداشت راننده خودرو و یکی از شکارچیان به محل شروع تعقیب و گریز باز میگردند اما محیط بان سرخوش را مشاهده نمیکنند.

 

جستجوی منطقه و تماس های تلفنی با تلفن همراه وی نیز بی نتیجه بوده و علی سرخوش که بیهوش بوده تلفن خود را جواب نمیدهد.

 

پس از مدتی محیط بان آسیب دیده به هوش آمده و با سایر مامورین تماس میگیرد و آنها خودشان را به رئیس اداره رسانده و وی را به بیمارستان منتقل می کنند.

 

در حال حاضر محیط بان علی سرخوش پس از طی مراحل درمانی و زدن حدود شش بخیه به سرش از بیمارستان مرخص شده و متهمین نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

همچنین با اقرار متهمین و شناسایی هویت ضارب محیط بان سرخوش، حکم جلب وی نیز صادر شده و تلاش برای دستگیری ضارب رئیس اداره محیط زیست بردسیر ادامه دارد است اما وی همچنان متواری است.

 

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...