نخستین قورباغه‌ای که زایمان می‌کند

نخستین قورباغه‌ای که به جای تخم‌ریزی زایمان می‌کند

دانشمندان در عمق جنگل‌های بارانی اندونزی، نخستین قورباغه‌ای را مشاهده کرده‌اند که به جای تخم‌گذاشتن، فرزندانش را خودش به دنیا می‌آورد.

به گزارش عرش نیوز این گونه در اصل دهه‌ها قبل کشف شده اما دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اخیرا به طور تصادفی این قورباغه ماده‌ را به همراه فرزندان تازه‌متولدشده‌اش مشاهده کردند.

 کارشناسان با بررسی‌های بیشتر دریافتند Limnonectes larvaepartus در میان ۶۴۵۵ گونه قورباغه‌ها، این گونه تنها قورباغه‌ای است که مستقیما و بدون تخم‌گذاری، بچه‌هایش را به دنیا می‌آورد.

 این حیوان، عضو غیرمعمول از گروهی آسیایی از قورباغه‌های دندان‌دار است که در اصل، توسط محقق اندونزیایی به نام «دیوکو ایسکاندار» کشف شد.

 رنگ این قورباغه‌ها معمولا قهوه‌ای یا خاکستری بوده و اندازه آن‌ها بین دو تا چهار سانتی‌متر و وزن‌شان نیز پنج گرم گزارش شده است.

 این قورباغه‌ها در جویبارهای کوچک و در زیستگاه‌های جنگل‌های باران‌زا زندگی می‌کنند تا از شکارشدن توسط گونه‌های قورباغه‌های دندان‌دار بزرگ‌تر و همچنین مارها و پرندگان در امان بمانند.

 

نوع نر این گونه قورباغه دارای دو پیش‌آمدگی دندان‌مانند از ناحیه فک‌ پایینی‌اش است که در مبارزات از آن‌ها استفاده می‌کند.

 جزئیات این تحقیق در Plos One قابل‌مشاهده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...