وقتی مجسمه ها هم با شکار مخالفت می کنند

وقتی مجسمه ها هم با شکار مخالفت می کنند: نصب تندیس شکارچی تواب با اسلحه شکسته در مریوان

 

از مجسمه انتزاعی «شکارچی نادم» در شهر مریوان پرده برداری شد.

یک ماه پس از حذف تندیس شکار از شهر سوسنگرد و هم زمان با حذف تندیس شکار از سیاهکل، به همت شهرداری مریوان، مجسمه «کاک احمد عزیزی»، شکارچی نادمی که به اصرار دختر کوچکش شکار را ترک کرد و با شکستن تفنگش سونامی تفنگ کشان را در کشور راه انداخت در پارک ۲۶ گلان این شهر نصب شد.

این مجسمه که طراحی و نصب آن به یاد اقدام مردانه «کاک احمد» توسط شورای شهر مریوان به شهرداری پیشنهاد شده بود، از دو ماه قبل آماده رونمایی بوده که به دلایل نامشخص این اقدام به تاخیر افتاده است.

بر پایه این مجسمه با دعوت از تفنگ به دستان برای شکستن تفگ های شکاریشان نوشته شده: «برای احیای طبیعت و بقای جانداران وحشی بیایید قامت اسلحه شکاری را خمیده نماییم.»

از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رخدادهایی در حیطه تنوع زیستی و حیات وحش رخ داده که منجر به نفوذ قابل توجه مباحث مرتبط با زیستمندان و محیط زیست به رسانه ها و گروه های مردمی شده است. حذف نمادهای مبلغ شکار و تلاش برای نصب مجسمه های با محتوای ضد شکار نمونه جذابی از این اتفاقات است.

یلدا، دختر خردسال کاک احمد که با اصرارش باعث شده بود تا احمد عزیزی از کشتن حیوانات توبه کند، به عنوان باعث و بانی جنبش تفنگ کشان در کشور نشان خرس قهوه ای ویژه فعالان حقوق حیوانات را در بخش زیر ۱۸ سال از آن خود کرد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...