تغییر مجوز حمل سلاح شکاری

مجوز «حمل سلاح شکاری» به مجوز «نگهداری از سلاح شکاری» تغییر می یابد

 

فرمانده یگان محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا گفت: من پیشنهادی ارائه دادم که بر اساس آن مجوزهای حمل سلاح به مجوزهای نگهداری سلاح تغییر پیدا کند.

سرهنگ حمیدرضا خیلدار با اشاره به اینکه این اقدام می‌تواند اثر بازدارندگی مناسبی در شکار غیرمجاز داشته باشد، گفت: در حال حاضر برخی شکارچیان اسلحه خود را به همراه مجوز حمل آن در اتومبیل می‌گذارند و به مناطق حفاظت شده می‌آیند در حالی که اگر ماموران ما جلوی آنها را بگیرند، گفته می‌شود که آنها شکاری صورت نداده‌اند که ماموران حفاظت از محیط زیست بخواهند با آنها برخورد کنند.

خیلدار افزود: اما اگر مجوز حمل سلاح به مجوز نگهداری از سلاح تغییر پیدا کند، زمانی که پروانه شکار برای کسی صادر نشده باشد در صورتی که فردی سلاح خود را از خانه بیرون آورد، ماموران محیط زیست می‌توانند با او برخورد کنند.

بنابراین شخص دارنده مجوز نگهداری از سلاح شکاری تنها در صورت داشتن پروانه شکار و در محدوده زمانی و مکانی معین شده در پروانه می تواند سلاح خود را از منزل خارج کند.

وی با بیان اینکه امسال هیچ پروانه شکاری صادر نشده، اظهار کرد: اگر مجوز حمل سلاح تغییر پیدا کند ضابطان قضایی می‌توانند در صورت حمل غیرمجاز سلاح این افراد را جریمه کنند و در صورت انجام شکار غیرمجاز مجوز آنها را باطل و اسلحه‌شان را ضبط و از چرخه اسلحه‌های دارای مجوز خارج کنند.

وی در پایان افزود: بخش حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی این پیشنهاد است و امیدوارم مجلس نیز با توجه به همکاری بسیار خوبی که تاکنون داشته در زمینه تصویب قوانین لازم همکاری‌ داشته باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...