بازگشت نامه دکتر آل داود به دکتر لاریجانی رییس مجلس

بازگشت نامه دکتر آل داود در مورد طرح مجازات صاحبان سگ به دکتر لاریجانی رییس مجلس

 

نامه دکتر سید جاوید آل داود رییس هیات مدیره انجمن حمایت از حیوانات در مورد طرح اخیر نمایندگان درباره مجازات نگهداری از سگهای خانگی به رییس مجلس شورای اسلامی٬ از طرف دکتر لاریجانی جهت بررسی به دکتر منادی (عضو هیات رییسه مجلس) ارجاع شد.

دکتر منادی نیز این نامه را جهت تهیه گزارش مستند به دکتر خلج (ریاست سازمان دامپزشکی٬ دکتر صفری (ریاست نظام دامپزشکی)٬ دکتر قماشچی (ریاست جامعه دامپزشکان) و دکتر آل داود (ریاست انجمن حمایت از حیوانات) ارجاع دادند.

لازم به ذکر است در طول سه هفته گذشته نامه دیگری از طرف انجمن حمایت از حیوانات با موضوع مشکلات حقوقی و بهداشتی طرح یاد شده خطاب به ریاست مجلس ارسال و همچنین در طول این مدت با ۶ تن از نمایندگان مجلس در مورد این طرح رایزنیهایی صورت گرفته است.

-----------
متن نامه دکتر سید جاوید آل داود خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر لاریجانی

با سلام و احترام

در پی درخواست چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری سگ لازم دانستم به عنوان متخصص در این زمینه نکاتی را به اطلاع برسانم.

در اسلام خرید و فروش و نگهداری از سگهایی که برای هدف خاصی مانند نگهبانی تربیت شده اند جایز است و به نظر میرسد که طرح چنین مطالبی از سوی نمایندگان محترم ناشی از عدم آگاهی آنها از منابع اسلامی است که باعث بدعت در دین خواهد شد.

تجربه ثابت کرده است که ایجاد ممنوعیت غیر منطقی و غیر اصولی برای هر چیز باعث مخفی کاری و قاچاق آن شده که در این رابطه خاص باعث به خطر افتادن بهداشت حیوانات مذکور و در نتیجه بهداشت عمومی خواهد شد.

در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنایع تولید و واردات محصولات و ادوات مربوط به سگ فعالیت دارند و صدها مرکز آموزشی و درمانی دولتی و خصوصی با مجوز رسمی از دولت در حال فعالیت می باشند و طرح چنین موضوعاتی حتی اگر تصویب نشود باعث ایجاد مشغولیت ذهنی در این افراد میگردد.

بدیهی است پرداختن به چنین موضوعات پیش پا افتاده ای در این برهه زمانی خاص که جمهوری اسلامی از سویی با افراط گرایان داعش و از سویی با دشمنان غربی درگیر است جز آب به آسیاب دشمنان ریختن نیست.

از سوی دیگر طرح چنین موضوعات ساده در مجلس این تصور را به ذهن متبادر می کند که نمایندگان محترم مشکلات اقتصادی سیاسی و فرهنگی کشور را حل کرده اند و تنها مشکل باقیمانده در کشور را مبارزه با نگهداری سگ میدانند.

بر اساس آمار دولتی میزان طلاق در ده سال اخیر دو برابر شده٬ کیف قاپی و سرقت خودرو در سال گذشته نسبت به سال قبل ۱۷.۵ درصد افزایش یافته است و میزان جرایم همراه با خشونت ۳۱ درصد افزایش را نشان میدهد. بیش از هفتاد درصد از نخبگان دانش آموزی هم اکنون به خارج از کشور رفته و همچنین بیش از هشتاد درصد افرادی که برای تخصص به خارج از کشور اعزام شده اند دیگر به کشور بازنگشته اند. به نحوی که ایران رتبه اول فرار مغزها را در جهان به دست آورده است. افزایش بزهکاری در بین نوجوانان و جوانان و کاهش شدید سن اعتیاد در کشور و افزایش میزان خودکشی از ۱.۳ در صد هزار نفر به ۶ در صد هزار نفر ظرف ده سال اخیر بخش کوچکی از مشکلات فرهنگی کشور است که جا دارد نمایندگان محترم به جای اتلاف وقت گرانبهای رای دهندگانشان و تصمیم گیری برای محل زندگی سگها همت خود را بر رفع اینگونه ضعفها بگمارند.

دکتر سید جاوید آل داود
عضو هیات علیم دانشکده دامپزشکی
عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...