مراسم ازدواج زوج قزوینی

زوج قزوینی مراسم ازدواج خود را در طبیعت برگزار و اتومبیل عروس را با تصاویر پلنگ تزئین نمودند

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: آقای علی آزاد محیط بان منطقه الموت غربی و خانم زهرا نوروزی نو عروس و همسر وی در مراسم جشن عروسی خود که روز گذشته برگزار شد در اقدامی تحسین برانگیز اتومبیل عروس را با تصاویری از پلنگ ایرانی تزئین و مراسم عقد خود را در قلب طبیعت منطقه شکار ممنوع الموت غربی برگزار نمودند.

 

این اقدام محیط بان آزاد با همکاری پرسنل سرمحیط بانی الموت غربی و با هدف اطلاع رسانی به مردم قزوین جهت حفاظت از گونه ارزشمند پلنگ در این استان و منطقه الموت غربی صورت گرفت موجب جلب توجه تعداد زیادی از مردم و میهمانان شد بطوریکه عده ای از مردم در اطراف اتومبیل وی تجمع کرده و سوالاتی در زمینه وضعیت و شرایط پلنگ در استان خود را مطرح نمودند.

 

 

 

محیط بان علی آزاد در این باره می گوید: بی شک چنین اقدامی می تواند در آگاهی بخشی به مردم و کمک به حفظ وحوش از خطر انقراض موثر باشد.

وی افزود: با این اقدام نگاه میهمانان و مردمی که ماشین عروس را می بینند به پلنگ ایرانی معطوف می شود و این هشداری است برای همگان که موضوع محیط زیست و ضرورت حفاظت از حیات وحش کشورمان را جدی بگیرند.

محیطبان آزاد گفت: پلنگ یکی از نمادهای ملی ما است و باید برای حفظ و بقای نسل آن، حساسیت بیشتری داشته باشیم.

زهرا نوروزی نوعروس و همسر علی آزاد نیز گفت: با این کار خواستیم توجه مردم را به محیط زیست و مساله حفظ حیوانات در خطر انقراض جلب کنیم.

وی افزود: یقین دارم با عزم همگانی و ترویج فرهنگ حفاظت از گونه های در معرض خطر، این گونه ها از جمله پلنگ ایرانی از خطر انقراض خارج می شوند.

نوروزی اظهارکرد: خوشحالم که با این کار هرچند کوچک بتوانیم توجه همشهریان خود را به موضوع محیط زیست جلب کرده و شاید از شکار حتی یک پلنگ جلوگیری کنیم.

علی آزاد و زهرا نوروزی مراسم عقد خود را در طبیعت منطقه شکار ممنوع الموت غربی در ارتفاعاتی موسوم به قسطین لار برگزار نمودند.

منطقه شکار ممنوع الموت غربی در استان قزوین یکی از زیستگاه های مهم پلنگ در استان قزوین و کشور به شمار می رود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...