کاستاریکا در مسیر تعطیلی تمام باغ وحش ها

کاستاریکا در مسیر تعطیلی تمام باغ وحش های عمومی؛ برخی حیوانات رهاسازی خواهند شد

دیده بان حقوق حیوانات: رنه کاسترو، وزیر محیط زیست کاستاریکا می گوید: کاستاریکا مدت ها به واسطه تنوع زیستی خود، شناخته شده است، و این کشور درحال حرکت در مسیری تازه برای حفاظت از حیات وحش است: “No cages” (بدون قفس)
به گزارش دیده بان حقوق حیوانات به نقل از سی ان ان کاسترو، در حالی که برنامه های سال آینده برای بسته شدن دو باغ وحش عمومی را اعلام می کند،

به توصیف خاطره ای از دوران کودکی خود می پردازد؛ زمانی که او در حال رشد بود، و مادر بزرگش از یک طوطی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کرد. کاسترو، هفته گذشته به روزنامه La Nacion کاستاریکا گفت: “یک روز که ما طوطی را به ایوان برده بودیم، یک دسته از طوطی های وحشی عبور کردند، و طوطی با آن ها رفت.” او به La Nacion می گوید: “این اتفاق،تاثیر بزرگی بر من داشت، به این دلیل که من خیال می کردم، ما به خوبی از او مراقبت می کردیم،

به او را غذای خوب می دادیم و محبت می کردیم و به عنوان انسان تصور می کردیم او دوست داردولی زمانی که او فرصت پیدا کرد، رفت.”
به عنوان بخشی از برنامه دولت، باغ وحش سیمون بولیوار در مرکز سان خوزه، که در حال حاضر از صدها حیوان نگهداری می کند، به یک باغ گیاهشناسی تبدیل می شود، و Santa Ana Conservation Center در غرب این شهر، به پارک تبدیل خواهد شد. حیواناتی که در این دو مرکز نگهداری می شوند، در طبیعت رها شده یا به پناهگاه حیوانات سپرده خواهند شد.

کارشناسان محیط زیست، باغ وحش های کشور را مورد انتقاد قرار داده اند، با این استدلال که قفس های تنگ و کوچک و شرایط غیر بهداشتی، برای جانوران ساکن در باغ وحش مضر است، ادعایی که مقامات باغ وحش آن را رد کرده اند.
یک دامپزشک در باغ وحش بولیوار گفت: کارشناسان محیط زیست و دولت، نمی دانند درباره چه چیزی صحبت می کنند.
به نظر او، حیوانات نباید به حیات وحش بازگردند، و نباید به مراکز امداد و نجات فرستاده شوند.


این دامپزشک می گوید: «اگر آن ها باغ وحش را تعطیل کنند، هیچ یک از جانوران نمی توانند آزاد شوند. بیشتر آن ها دارای آسیب های همیشگی هستند، حتی اگر درمان شوند، این صدمات از پرواز کردن و یا بینایی مناسب آن ها جلوگیری خواهد کرد. برخی از آن ها غرایز طبیعی خود را از دست داده اند، به عبارت دیگر، آن ها همیشه باید در اسارت زندگی کنند»
همچنین، درباره باغ وحش بولیوار، مسائلی حقوقی برای بررسی وجود دارند. این مرکز ۲۰ سال پیش، تحت حمایت یک بنیاد به نام Fundazoo قرار گرفت. مقامات Fundazoo بر این باورند که می توانند باغ وحش را تا سال ۲۰۲۴ باز نگه دارند، زیرا دولت، برای ابطال حمایت این بنیاد مهلتی تعیین نکرده است.
“بندی از قرارداد که درباره تمدید صحبت می کند، م

ی گوید: این قرارداد، اگر هر دو طرف، در سه ماهه اول سال قرارداد، خواهان تغییری در آن نبودند، به صورت خودکار، تمدید خواهد شد”


رئیس Fundazoo ، یولاندا ماتاموروس، به شبکه Teletica می گوید: “مهلت آن ها در تاریخ ۱۰ اوت سال گذشته به پایان رسید”
حرکت به سوی بسته شدن باغ وحش ها و ممنوعیت قفس ها، تازه ترین گام مقامات کاستاریکا با هدف حفاظت از حیوانات است.
این کشور آمریکای مرکزی، سیرک با حضور حیوانات را، بیش از یک دهه پیش ممنوع کرده است. همچنین شکار ورزشی در این کشور ممنوع است.


اختلاف های اخیر، از حیوانات باغ وحش ها فراتر رفته، و راه خود را به سوی دادگاه ها باز کرده است و گفته می شود طبق رای دادگاه بنا به دلایل قراردادی تا چند سال آینده این تعطیلی رخ نخواهد داد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...