شناسایی گونه جدیدی از مارها در شرق کشور

شناسایی گونه جدیدی از مارها برای نخستین بار در شرق کشور

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خواف حین گشت و پایش منطقه شکارممنوع سده به گونه ای از مارها برخوردند که تاکنون این گونه را مشاهده نکرده بودند. بنابراین به منظور شناسایی و بررسی نسبت به زنده گیری مار اقدام نمودند.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خواف در این باره گفت: پس از تصویربرداری از جهات مختلف مار، این تصاویر برای آقای دکتر رستگار خزنده شناس ایمیل و در شناسایی اولیه توسط ایشان نوع گونه  Eirenis persicus (مار کوتوله ی پارسی) تشخیص داده شد اما با توجه به اینکه تاکنون این گونه در مناطق شرقی کشور مشاهده و رکورد نشده بود تائید نهایی منوط به مشاهده گونه از نزدیک و نمونه گیری از آن شد.

عباس طاهریان افزود: با توجه به اهمیت موضوع هماهنگی لازم جهت انتقال نمونه به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی صورت گرفت و پس از بررسی کامل توسط آقایان دکتر رستگار پویانی و دکتر حسینیان، ماهیت گونه تائید و مشخص گردید برای نخستین بار در شرق کشور منطقه شکار ممنوع سده میزبان یکی دیگر از گونه های جانوری کمیاب شده است.

شناسایی گونه جدیدی از مارها برای نخستین بار در شرق کشور

 

طاهریان ضمن تقدیر و تشکر از آقایان مدثر تیموری و حمیدرضا عظیم پور یابنده این مار، اظهار نمود دقت در حین مامورین در حین گشت و پایش مناطق قطعا می تواند منجر به دست یابی به تازه هایی در محیط زیست شود.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...