خداحافظ ساتائو

خداحافظ ساتائو

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سازمانی که در زمینه حفاظت از حیات وحش و حیوانات فعالیت می‌کند با اندوه و تاسف بسیار خبر کشته شدن یکی از بزرگترین و معروفترین فیل‌های قاره آفریقا را منتشر کرد.

 

این فیل باشکوه، مشهور و دوست داشتنی که ساتائو (satao) نام داشت یازدهم خردادماه جاری در یکی از پارک‌های محلی کنیا بر اثر اصابت تیرهای آغشته به سم توسط شکارچیان غیرمجاز از پای درآمد.

 

لاشه ساتائو درحالی پیدا شد که شکارچیان غیرمجاز پس از پرتاب پیکان های زهرآلود به سمت چپ بدن این فیل، عاج های او را بریده بودند.

 

این فیل نر که حدود ۴۵ سال سن داشت به دلیل جثه بزرگ و به خصوص عاج های غول پیکر شهرت زیادی داشت. عاج‌های این حیوان به حدی بزرگ بوده که می‌توانسته آنها را روی زمین بکشد.

 

مقامات حیات وحش کنیا نیز ضمن تایید این خبر، داشتن عاج‌های غول پیکر و طمع شکارچیان برای به دست آوردن این عاج‌های گرانقیمت را دلیل اصلی کشتار این حیوان بیچاره و سایر فیل ها عنوان نمودند.

 

 

خداحافظ ساتائو

این فیل احتمالا بزرگترین فیل قاره آفریقا و قطعا یکی از بزرگترین‌ آنها بوده که می‌توانسته عنوان بزرگترین پستاندار خشکی زی در جهان را نیز از آن خود کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...