تصاویر زیبا و کم نظیر از حیات وحش ایران

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: آقای حامد تیزرویان یکی از عکاسان خوب حیات وحش ایران است که تاکنون تصاویر بسیار زیبا و کم نظیری از گونه های مختلف و بعضا کمیاب جانوری کشور را به ثبت رسانده است.

یکی از ویژگی های تصاویر حامد تیزرویان این است که وی با بکارگیری تکنیک، صرف زمان و حوصله زیاد اکثر تصاویر خود را در شرایطی از حیات وحش تهیه می کند که حیوانات متوجه حضور او نبوده و این تصاویر رفتار طبیعی حیوانات وحشی در زیستگاه های خود را به نمایش می گذارند.

آقای حامد تیزرویان اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز تصاویر کم نظیری از یک ماده خرس قهوه ای و ۳ توله اش را به ثبت رسانده بود.

یکی از معروفترین عکس های حامد تیزرویان عکس فوق است که از ۴ گورخر ایرانی در پارک ملی توران درحالی تهیه شده است که همگی مستقیما به دوربین نگاه می کنند. این عکس زیبا در مجله نشنال جئوگرافیک نیز به چاپ رسیده است.

تصویر زیبا از قوهای مهاجر تالاب سرخرود که همه ساله در فصل زمستان از عرض های شمالی کره زمین به این نقطه از کشور ما در استان مازندران مهاجرت نموده و با آغاز فصل بهار و شروع گرما مجددا ایران را ترک می کنند.

تصویر یک پلیکان در تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش میانکاله در استان مازندران

تصویر زیبا از رفتار طبیعی یک خانواده گراز (خوک وحشی) در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری

گرگ خاکستری / منطقه حفاظت شده ورجین در شهرستان لواسانات استان تهران

مرغابی سانان مهاجر زمستانگذران در تالاب های شهرستان سرخرود

تصویر یک شغال در تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش میانکاله در استان مازندران

تصویربرداری از پرنده شکاری کمیاب به نام طرلان حین پرواز در مناطق جنگلی مازندران

سهره جنگلی / اطراف ساری

جوجه کبک / منطقه چهاردانگه شهرستان ساری

از این مرال نر در حالی تصویربرداری شده است که آقای حامد تیزرویان می گوید در فاصله بسیار نزدیک و حدودا ۱۵ متری یک خرس قهوه ای قرار داشت و در زمان تهیه این عکس مشغول تماشای خرسی بوده است که تصاویرش در زیر آمده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...