مشاهده ۴ یوزپلنگ آسیایی پس از شکار میش وحشی

مشاهده همزمان ۴ یوزپلنگ آسیایی پس از شکار یک میش وحشی در پارک ملی توران

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز یکشنبه ۱۳۹۳/۳/۱۱ حوالی ساعت ۱۰ صبح محیط بانان استان سمنان حین گشت زنی در پارک ملی توران بصورت ناگهانی با چهار یوزپلنگ آسیایی مواجه می شوند.

 

یوزپلنگ ها پس از شکار یک میش وحشی مشغول تغذیه از لاشه شکار خود بوده اند و زمانیکه متوجه حضور محیط بانان می شوند به سرعت فرار میکنند.

 

محیط بانان نیز تا رسیدن به نزدیکی یوزها و فرار ناگهانی آنها متوجه حضور یوزپلنگ ها نشده بودند. محیط بان ذوالفقاری پس از فرار ناگهانی یوزپلنگ ها بعد از روشن کردن دوربین عکاسی خود تنها موفق به تصویربرداری از یکی از یوزها می شود که در حال فرار بوده است.

مشاهده همزمان ۴ یوزپلنگ آسیایی پس از شکار یک میش وحشی در پارک ملی توران

 

این چهار یوزپلنگ شامل یک یوزپلنگ ماده و سه توله اش بوده و توله ها نیز حدودا یکساله (توله های سال گذشته) می باشند.

در تاریخ ۹۲/۱۱/۱۲ نیز محیط بانان پارک ملی توران موفق به تصویربرداری از ۴ یوزپلنگ آسیایی در حال تغذیه از لاشه یک میش وحشی شده بودند.

علی اکبر قربانلو مسئول پارک ملی توران در این باره گفت: مکان تصویربرداری از ۴ یوزپلنگ در بهمن ماه سال گذشته با محل جدید تصویربرداری از ۴ یوزپلنگ حدود ۱۲۰ کلیومتر فاصله دارد.

همچنین توله های تصویربرداری شده در بهمن ماه سال گذشته بزرگتر از توله هایی بوده اند که به تازگی مشاهده شده اند، بنابراین این دو خانواده چهار نفره یوزپلنگ دو خانواده مجزا و متفاوت از یکدیگر می باشند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...