گربه جنگلی و پنج توله اش در اشترانکوه

ثبت تصاویر کم نظیر از یک گربه جنگلی و پنج توله اش در اشترانکوه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پس از شناسایی لانه یک گربه جنگلی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه، محیط بانان نسبت به تعبیه یک دوربین تله ای در مسیر ورودی لانه اقدام نموده و پس از چند روز در هنگام بازبینی تصاویر ثبت شده توسط دوربین، متوجه شدند گربه مذکور ماده بوده و دارای پنج توله می باشد.

 

 

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه لرستان در این باره گفت: به دنبال گزارش یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه مبنی بر مشاهده یک گربه جنگلی، با عنایت به اهمیت موضوع به همراه محیط بانان محدوده مشاهده را مورد پایش مستمر قرار داده و پس از یک هفته بررسی و ردزنی توانستیم مسیر تردد و لانه گربه مذکور را که در یکی از باغات حاشیه منطقه اقدام به لانه سازی نموده بود شناسایی کنیم.

 

 

ثبت تصاویر کم نظیر از یک گربه جنگلی و پنج توله اش در اشترانکوه

کوروش لشنی افزود: پس از شناسایی لانه گربه جنگلی نسبت به تعبیه یک دوربین تله ای در مسیر ورودی لانه اقدام نموده و پس از چند روز در هنگام بازبینی تصاویر ثبت شده توسط دوربین، متوجه شدیم گربه مذکور ماده بوده و دارای پنج توله می باشد.

هم اکنون محل زندگی این گربه توسط محیط بانان بصورت ویژه تحت نظر قرار دارد تا آسیبی متوجه مادر و توله هایش نشود.

 

پس از انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران تعداد گربه سانان ایران از ۱۰ گونه به ۸ گونه (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) کاهش یافت.

گربه جنگلی یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران می باشد که تاکنون مطالعات جامعی در زمینه پراکنش، جمعیت و رفتارهای این گونه در کشور انجام نشده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...