کارمند مخابرات ۶ جوجه بحری را به محیط زیست تحویل داد

کارمند اداره مخابرات خرم آباد ۶ جوجه بحری یتیم را به محیط زیست تحویل داد

به دنبال بروز طوفان و تندباد هفته گذشته در خرم آباد یکی از کارمندان اداره مخابرات این شهرستان متوجه سقوط لانه و جوجه های یک پرنده شکاری در حیات اداره می شود.

این کارمند دلسوز پس از اتمام طوفان لانه و جوجه ها را از روی زمین برداشته و به مکان اولیه خود بر روی یک درخت در حیات اداره مخابرات بازمیگرداند.

 

وی حدود ۵ روز منتظر بازگشت مادر جوجه ها به لانه می شود و در این مدت خودش به جوجه ها غذا می دهد اما پرنده مادر به دلیل نامعلومی (جابجا شدن لانه و یا برخورد انسان با جوجه ها) هرگز به سراغ جوجه ها باز نمی گردد.

 

کارمند اداره مخابرات پس از این مدت و ناامیدی از بازگشت پرنده مادر، جوجه ها را مجددا از لانه برداشته و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان تحویل می دهد.

 

این پرندگان ۶ عدد جوجه بحری (از خانواده شاهین ها) بوده که از پرندگان شکاری بسیار کمیاب و ارزشمند می باشند.

 

 

کارمند اداره مخابرات خرم آباد ۶ جوجه بحری یتیم را به محیط زیست تحویل داد

هادی رستمی مدیر روایط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در باره وضعیت جوجه ها گفت: هم اکنون هر شش جوجه بحری در اداره محیط زیست در سلامت کامل بوده و تحت نظر کارشناسان حیات وحش بوسیله جگر خام تغذیه می شوند.

کارشناسان اداره محیط زیست لرستان معتقدند با وجودی که جوجه پرندگان، پرواز و یافتن شکار را از مادر خود می آموزند اما با اتخاذ روش هایی احتمال آموزش پرواز و بازگرداندن مجدد آنها به طبیعت وجود دارد.

پرندگان شکاری به خصوص جوجه های شاهین و بحری که آموزش پذیرتر هستند به شدت مورد علاقه قوش بازان عرب بوده و به قمیت های بسیار گزافی در حدود هر قطعه یکصدمیلیون تومان خریداری می شوند.

 

شیوخ عرب با آموزش این پرندگان از آنها برای شکار تفریحی به خصوص شکار هوبره استفاده می کنند.

 

زنده گیری، شکار و قاچاق بحری به کشورهای حوزه خلیج فارس، نسل این گونه ارزشمند کشور را در آستانه انقراض قرار داده است. به همین دلیل پس از یوزپلنگ آسیایی مبلغ جریمه نقدی در نظرگرفته شده بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز شاهین و بحری دارای بالاترین میزان در میان تمامی گونه های جانوری کشور و معادل مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال می باشد.

 

همچنین قانونگذار به استناد تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، برای هر شخصی که مبادرت به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه نماید علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده که بمدت ۳ سال می باشد، جزای نقدی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا بیست میلیون ریال در نظر گرفته است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...