غارتگران طبیعت دو جوجه شاه بوف را ازلذت پرواز محروم کردند

غارتگران طبیعت دو جوجه شاه بوف را از زندگی طبیعی و لذت پرواز محروم کردند

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: چند روز قبل یک چوپان هنگام چرای دامهایش در ارتفاعات حومه شهرستان کهنوج با مشاهده دو فرد مشکوک که مشغول حمل دو جوجه پرنده بودند، بلافاصاله با اداره محیط زیست تماس گرفته و موضوع را میدهد.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهنوج در این باره گفت: به دنبال تماس تلفنی یک چوپانان مبنی بر سرقت جوجه پرندگان وحشی، بلافاصله به همراه محیط بانان عازم محل مذکور در ارتفاعات حومه کهنوج شدیم.

 

حجت اله مرادی افزود: متخلفین پس از آنکه متوجه تماس تلفنی چوپان می شوند. بنابراین جوجه ها را در محلی رها کرده و پیش از رسیدن مامورین متواری شده بودند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهنوج گفت: با راهنمایی چوپان محل دو پرنده زنده گیری شده را که دو جوجه شاه بوف بوده و از داخل لانه برداشته شده بودند را شناسایی و جوجه ها را به اداره محیط زیست منتقل نمودیم.

 

غارتگران طبیعت دو جوجه شاه بوف را از زندگی طبیعی و لذت پرواز محروم کردند

مرادی اظهار داشت: جوجه شاه بوف ها هم اکنون در اداره محیط زیست تحت مراقبت و تغذیه بوده و کاملا سالم هستند.

حجت اله مرادی گفت: معمولا جوجه پرندگان در صورت جداشدن از مادر به دلیل عدم فراگیری مهارت پرواز، قابلیت رهاسازی در طبیعت را نخواهند داشت اما این دو جوجه شاه بوف تا حدودی رشد کرده اند و تا حدی نیز پرواز می کنند بنابراین امیدواریم طی ۲ الی ۳ هفته آینده بتوانیم آنها را در طبیعت رهاسازی کنیم در غیر اینصورت باقی عمر خود را در اسارت سپری خواهند کرد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...