شکار ممنوع شد

شورای اسلامی روستای باجگان طی مصوبه ای هرگونه شکار را ممنوع اعلام کرد

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: شورای اسلامی روستای باجگان واقع در در استان یزد و شهرستان بافق طی مصوبه ای هرگونه شکار و بهره برداری از طبیعت حوزه این روستا را از تاریخ ۱۳۹۳/۱/۱ به مدت پنج سال ممنوع اعلام کرد.

 

این مصوبه که علاوه بر ابلاغ عمومی به اهالی به استاندار استان یزد، مدیرکل محیط زیست استان یزد، فرماندار شهرستان بافق، ریاست اداره کل حفاظت اطلاعات شهرستان بافق و بخشدار منطقه جهت دستور به سایر شوراها جهت اقدام مشابه رونوشت شده است.

 

بر اساس این مصوبه در صورت نقض مفاد مندرج، فرد یا افراد خاطی توسط اهالی روستا شناسایی و طریق شورا به مراجع ذیصلاح انتظامی و قضایی معرفی خواهند شد.

 

روستای باجگان در قلب منطقه حفاظت شده کوه بافق قرار داشته و مهمترین و بزرگترین سکونتگاه انسانی در داخل این منطقه به شمار می رود.

 

 

به دلیل نزدیکی حیات وحش به سکونتگاه ها و روستاهای داخل منطقه حفاظت شده کوه بافق، متخلفین محلی می توانند بدون فاصله گرفتن از محل زندگی خود به راحتی در حاشیه روستا اقدام به شکار غیرمجاز نموده و بلافاصله به خانه خود بازگردند لذا کنترل اینگونه متخلفین محلی بدون همکاری سایر افراد بومی امکانپذیر نمی باشد.

بر اساس بند ع ماده ۶۸ – وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی مصوب ۱۳۸۲/۸/۶ ، نظارت بر حسن اجرای مقررات مربوط به حفاظت و بهسازی محیط زیست روستا و بهره برداری از منابع طبیعی و جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ عمران مزارع، باغها، مراتع، جنگل ها، محدوده های زیست محیطی، احیاء و لایروبی قنوات و نهرهای متروکه و ارائه طرح و پیشنهاد در این زمینه ها جزو وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستاها به شمار میرود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...