اختصاص یک‌سوم درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به محیط زیست

اختصاص یک‌سوم درآمد حاصل از فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به محیط زیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، از تزریق یک سوم درآمد حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به حوزه محیط زیست و حمل و نقل عمومی و همچنین بررسی لایحه حمایت از محیط زیست در دولت خبر داد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خانه ملت،‌ با یادآوری دیدار امروز نمایندگان با رئیس جهمور،‌ افزود: قرار است در این دیدار درباره اختصاص یک سوم درآمد حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در محیط زیست و حمل و نقل عمومی بحث‌هایی مطرح شود.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین،‌ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اغلب نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس به دنبال اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها هستند تا از این طریق بخشی از معضلات محیط زیست مرتفع شود.

 

بر این اساس اگر افرادی که دارای تمکن مالی هستند نیز از لیست دریافت یارانه‌ها حذف شوند سه بخش سلامت، محیط زیست و حمل و نقل عمومی از درآمد حاصل از اجرای این فاز دوم قانون هدفمندی بهره‌مند خواهند شد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با یادآوری بررسی لایحه حمایت از محیط زیست در دولت تصریح کرد: قرار است بررسی این لایحه طی ۱۰ روز آینده در دولت به پایان برسد و تحویل مجلس داده شود که به طور حتم در صورت همکاری نمایندگان با تصویب این لایحه،‌ شاهد رفع بخش اعظمی از مشکلات محیط زیست کشور خواهیم بود.

 

پیرموذن در تشریح جزئیات لایحه حمایت از محیط زیست و محیط‌بانان، تاکید کرد: حمایت از محیط بانان، رفع معضلات سونامی نمک، پدیده ریزگردها، بحران آب و مسایلی از این دست در لایحه مذکور آمده است.

 

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، درباره برنامه‌های این فراکسیون در سال جدید، گفت: بدون‌شک به محض آنکه لایحه حمایت از محیط‌بانان تقدیم مجلس شود از رئیس سازمان محیط زیست دعوت خواهیم کرد تا در جلسه‌ای با حضور اعضای فراکسیون شرکت کنند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...