عاملین کشتار پنج راس کل وحشی دستگیر شدند

عاملین کشتار پنج راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده کالمند دستگیر شدند

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: هفته گذشته نیروهای یگان محیط زیست شهرستان مهریز حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران در ساعت ۱۶ عصر متوجه صدای شلیک ۱۴ گلوله در محدوده کوه بختکی شدند.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهریز در این باره گفت: به همراه محیط بانان به جستجوی منطقه پرداخته اما موفق به ردیابی شکارچیان نشدیم. نهایتا پس از تاریک شدن هوا در ساعت ۲۰ با مشاهده آتش در ارتفاعاتی موسوم به لای پشوم متوجه شدیم که متخلفین به تاریکی برخورد کرده و شب را در کوه سپری خواهند کرد.

مهدی تیموری افزود: با توجه به فاصله زیاد، صعب العبور بودن منطقه و تاریکی هوا ما نیز شب را در کوه خوابیده و راس ساعت ۶ صبح به سمت محل استقرار شکارچیان حرکت کردیم

تیموری گفت: در ساعت ۸٫۳۰ صبح به محل اقامت شکارچیان نزدیک شده و پس از محاصره و کنترل مسیرهای احتمالی فرار جهت دستگیری متخلفین وارد عمل شدیم.

شکارچیان غیرمجاز با مشاهده مامورین از مسیرهای مختلف اقدام به فرار نمودند اما پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک ۳ تیر هوایی توسط محیط بانان هر ۴ نفر متخلف دستگیر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهریز گفت: همچنین یک خودرو که از صبح برای انتقال شکارچیان و لاشه ها در حاشیه منطقه مستقر شده بود با همکاری خوب مامورین نیروی انتظامی شناسایی و راننده آن بازداشت شد.

متاسفانه متخلفین ۵ راس کل وحشی شامل دو راس کل جوان یکساله و ۳ راس کل وحشی بالغ ۵ الی ۶ سال را شکار کرده بودند که لاشه ها به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو و ۴ فشنگ گلوله زنی از آنان کشف و ضبط گردید.

عاملین کشتار پنج راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده کالمند دستگیر شدند

 

تیموری گفت: به احتمال فراوان با توجه به تعداد شکارچیان و حیوانات شکار شده، تعداد سلاح ها بیشتر بوده و حدس میزنیم متخلفین حین فرار اسلحه های خود را که قطعا غیرمجاز نیز بوده است به اعماق دره ها پرتاب کرده و یا در محلی مخفی نموده باشند. درحال حال حاضر جستجوی منطقه برای کشف سایر اسلحه های احتمالی آغاز شده است اما به دلیل کوهستانی و صعب البور بودن عملیات جستجو به کندی پیش می رود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهریز اظهار داشت: هر پنج نفر شکارچی غیرمجاز پس از دستگیری تحویل دادگستری شهرستان مهریز شده و با دستور قاضی پرونده تا تکمیل تحقیقات روانه زندان مرکزی یزد شده اند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...