لغو مجوز سلاح شکاری متخلفان

لغو مجوز سلاح شکاری متخلفان و کاهش ساعات کاری محیط‌بانان

 

دیده بان حقوق حیوانات: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از بررسی پیشنهاد کاهش ساعات کاری محیط‌بانان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: با معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد کل نیروهای مسلح، در این‌باره جلساتی داشتیم که در نهایت می‌توان گفت نظرها مثبت است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حمیدرضا خیلدار افزود: در حالی که نیروهای ناجا ۱۰ روز خدمت کرده و ۲۰ روز استراحت دارند، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، ۱۸ روز بر سر کار بوده و تنها ۱۲ روز استراحت می‌کنند؛ به عبارتی ساعت اضافه کاری محیط‌بانان با حقوق پایین‌تر، ۱۸۴ ساعت بیشتر از نیروهای ناجا است.

وی در خصوص جذب نیرو در یگان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: نیروی مشغول به کار سازمان حفاظت محیط زیست ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر است که ۲۵ درصد ساختار مصوب آن را تشکیل می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در حال حاضر استان‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد پست سازمانی خود را فعال کرده‌اند؛ که اگر اعتبار مورد نیاز فراهم شود، می‌توانیم نیروهای بیشتری را برای حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی کشور فراهم کنیم.

خیلدار اظهار کرد: خانم ابتکار نامه‌ای به سردار دهقان، وزیر دفاع ارسال کرده‌اند تا تولید سلاح شکاری از گردونه خارج شود و وزیر دفاع نیز قول مساعد داده‌اند که جلوی تولید این سلاح‌ها گرفته شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طبق ماده ۱۹۱ قانون پنجم توسعه، دولت مکلف است که تعداد سلاح‌های شکاری را به تعداد جمعیت قابل برداشت حیات‌وحش تحویل دهد که نامه اجرایی شدن این قانون نیز ابلاغ شده اما هنوز به اجرا در نیامده است.

وی تصریح کرد: به کمیسیون سلاح و مهمات شورای امنیت کشور نیز نامه‌ای ارسال کرده‌ایم تا در استان‌هایی که سلاح شکاری بدون پروانه شکار مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صورت مشاهده تخلف، مجوز سلاح شکاری فرد باطل شود

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...