پلیس تخصصی محیط زیست

ایجاد پلیس تخصصی محیط زیست/ استارت جلوگیری از قاچاق گونه‌های جانوری

 

 

دیده بان حقوق حیوانات: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مکاتبه نامه‌ای از سوی سازمان محیط زیست به فرماندهی ناجا مبنی بر ایجاد پلیس تخصصی محیط زیست در کشور، گفت: تحقق این مهم استارت خوبی برای جلوگیری از قاچاق گونه‌های نادر جانوری خواهد بود.

به گزارش فارس سرهنگ حمیدرضا خیلدار با اشاره به مکاتبه نامه‌ای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به فرماندهی ناجا، اظهار داشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور جلوگیری از قاچاق گونه‌های جانوری نامه‌‌ای را به فرماندهی ناجا مبنی بر ایجاد پلیس تخصصی محیط زیست ارائه داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: بر همین اساس درخواست شد پلیس تخصصی محیط زیست همانند پلیس فتا ایجاد شود.

وی ابراز داشت: با ایجاد پلیس تخصصی محیط زیست در درون بدنه ناجا می‌توان گام موثری را در راستای کاهش میزان خرید و فروش غیرمجاز گونه‌‌های نادر جانوری در کشور برداشت.

خیلدار در ادامه سخنان خود یادآور شد: پلیس تخصصی محیط زیست می‌تواند در مبادی ورودی و خروجی کشور از جمله‌ راه‌آهن، فرودگاه‌ها و پاسگاه‌ها شکل گیرد و افرادی در این حوزه فعالیت ‌کنند که با نوع فعالیت محیط زیست و همچنین گونه‌های در معرض خطر به خوبی آشنا باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این امر در حد ارسال نامه بوده است اما با این وجود می‌توان گفت که استارت خوبی برای حفاظت از گونه‌های جانوری و همچنن جلوگیری از قاچاق این‌گونه‌ها در کشور زده شده است

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...