هیچ اثری از توله خرس های رودان نیست

هیچ اثری از توله خرس های رودان نیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: متاسفانه هیچ اثری از دو توله خرس سیاه آسیایی که اوائل بهمن ماه سال جاری وارد باغی در روستای برنطین از توابع شهرستان رودان شده و از میوه های این باغ تغذیه می کردند نیست و تلاش تیم تخصصی اعزامی از تهران و نیروهای محیط زیست هرمزگان برای زنده گیری آنها به نتیجه نرسیده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: توله خرس ها حدود ۳ هفته هر شب وارد باغ های مرکبات شده و از میوه ها تغذیه می کردند.

عبدالوحید ریاضی فر در گفت و گو با خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: توله خرس ها هیچ ترسی از انسان نداشتند و به راحتی امکان نزدیک شدن به آنها وجود داشت حتی در یک مورد پس از ورود شبانه به باغ و تغذیه از درختان، صبح روز بعد از باغ خارج نشدند و تمام روز را بالای یکی از درختان نخل داخل باغ سپری کردند اما همان روز پس از هجوم جمع کثیری از مردم روستا و مناطق اطراف برای مشاهده توله خرس ها، ظاهرا به شدت از انسان ترسیده اند و پس از آن روز دیگر مشاهده نشده اند.

ریاضی فر افزود: باغ های این منطقه هزاران هکتار وسعت دارد و یک کوه نیز در نزدیکی روستا وجود دارد که امکان مخفی شدن توله خرس ها در آنجا وجود دارد.

وی گفت: چندین نوبت با کمک سگ های تربیت شده و دوربین دید در شب به جستجوی منطقه پرداختیم و رد توله خرس ها را نیز مشاهده نمودیم و اطمینان داریم که زنده هستند اما موفق به یافتن خود آنها نشدیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: از جهت امکان تامین منابع غذایی و توانایی زنده ماندن توله خرس ها در طبیعت تردید داریم و از این بابت بشدت نگران هستیم.

هم اکنون محیط بانان منطقه به حالت  آماده باش و مشغول گشت زنی در حاشیه روستا هستند و از طریق شورا، آموزش های لازم به مردم روستا ارائه شده تا در صورت مشاهده توله خرس ها ضمن خودداری از وارد آوردن آسیب به آنها مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ریاضی فر افزود: در این زمینه یک اسلحه بیهوشی و دو قفس مخصوص زنده گیری به منطقه ارسال شده است اما همچنان موفق به یافتن توله خرس های سیاه نشدیم.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...