پاسخ انجمن حمایت از حیوانات به اظهارات معصومه ابتکار

پاسخ انجمن حمایت از حیوانات به اظهارات معصومه ابتکار

 

 

بدنبال اظهارات معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه با خبرگزاری فارس انجمن حمایت از حیوانات نامه‌ای را به شرح زیر خطاب به ایشان صادر کرد.

 

سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار

 

ریاست سازمان حفاظت محیط زیست

 

 

 

با سلام

 

روز گذشته در رسانه‌ها خبری منتشر شد که جنابعالی در مصاحبه با خبرگزاری فارس عنوان نمودید که «شکار به عنوان یک تفریح و فعالیت تفریحی از نظر سازمان محیط زیست قابل قبول نیست»! بیان چنین دیدگاهی از طرف سکان­دار سازمان حفاظت محیط زیست اگرچه باعث ایجاد موج خوشحالی در بین دوستداران محیط­زیست و حیات وحش گردید ولی از طرف دیگر ابهامات و شائبه‌های فراوانی را به همراه داشت. شما در حالی اقدام به بیان این دیدگاه می‌کنید که علی­رغم اعلام حرام بودن شکار تفریحی از طرف اکثریت مراجع دینی و مذموم و ناپسند بودن این امر از نظر اکثریت مردم، سازمان تحت امر شما روزانه اقدام به صدور پروانه‌های شکار برای شکارچیان داخلی و خارجی کرده و با اطلاع و مجوز شما تورهای شکار ویژه برای همسایه‌های شمالی و جنوبی برگزار می‌شود.

 

 

 

سرکار خانم دکتر ابتکار

 

باور کنید که اکنون شما بعنوان معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده‌اید و دورانی که در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی صرفا به هم­صدایی با دوستداران محیط­زیست و انتقاد به نحوه مدیریت اجرایی سازمان حفاظت محیط­زیست سپری می‌کردید گذشته است. اگر امروزه بواسطه تعداد بیشمار اسلحه شکاری و صدور بی‌رویه مجوزهای شکار گونه‌های جانوری یکی پس از دیگری در معرض خطر قرار می‌گیرند و یا آلودگی هوا بواسطه تولید خودروها و بنزین بی‌کیفیت امان مردم را بریده است، شخص شما مسئول بوده و باید پاسخگو باشید. چیزی که مردم امروز از شما انتظار دارند بیان دیدگاهها و جملات مردم پسند نیست بلکه اقدامات عملی و ملموسی است که بتواند محیط زیست را از این وضعیت بحرانی نجات دهد.

 

اگر واقعا به ناپسند بودن شکار تفریحی باور دارید لطفا بی­درنگ دستور توقف صدور پروانه‌های شکار را صادر کنید و حداقل سال 93 را بعنوان سال بدون شکار اعلام کنید تا برای مدت کوتاهی هم که شده طبیعت از صدای غرش تیر اسلحه شکارچیان مجاز و غیر مجاز در امان باشد و نفسی تازه کند.

 

 

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...