ابتکار: شکار دیگر به عنوان یک تفریح مورد قبول سازمان محیط زیست نیست

ابتکار: شکار دیگر به عنوان یک تفریح مورد قبول سازمان محیط زیست نیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به کشته شدن پی‌درپی گونه پلنگ در کشور، اظهار داشت: تعداد زیادی از پلنگ‌ها در ماه‌‌های گذشته تلف و از حیات وحش کشور حذف شده است و اطلاع‌رسانی در این باره به نفع محیط زیست است.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: با رسانه‌ای شدن تلف شدن گونه نادر جانوری پلنگ می‌توان به اذهان عمومی اعلام کرد که پلنگ نیز مانند یوزپلنگ در معرض انقراض و تهدید است و بر همین اساس سازمان محیط زیست نگران رسانه‌ای شدن این قضیه نیست.

وی بیان داشت: نگرانی ما از این بابت است که در گذشته جاده‌های میان‌گذر از دل زیستگاه‌های گونه‌های نادر جانوری احداث شده است و ضوابط لازم در این باره مورد رعایت قرار نگرفته و این امر باعث شده است که احتمال تصادفات افزایش یابد.

ابتکار بیان داشت: تقاضای سازمان محیط زیست از وزارت راه و شهرسازی و مشاوران و مجریان، ‌این است که ضوابط محیط زیست را سختگیرانه رعایت کنند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه تنوع زیستی کشور بسیار آسیب دیده است، اظهار داشت: بر همین اساس سازمان محیط زیست در پی آن است که سیاست‌های شکار را مورد بازنگری قرار دهد.

معصومه ابتکار گفت: بر همین اساس شکار دیگر به عنوان یک تفریح و فعالیت تفریحی از نظر سازمان محیط زیست قابل قبول نیست

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...