یک نماینده مجلس: خرس نماد نفهمی است !

یک نماینده مجلس: خرس نماد نفهمی است !

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از ایرنا، یکی از نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی انتخاب خرس قهوه ای به عنوان نماد تنوع زیستی برای این استان را توهین آشکارا به مردم شریف استان دانست و گفت: خرس نماد نفهمی است نه نماد استان کهگیلویه و بویراحمد با آن همه پیشینه تاریخی ممتاز و مردمان شایسته آن !

 سید علی محمد بزرگواری در گفت و گو با عصردنا با بیان این مطلب افزود: انتخاب خرس قهوه ای به عنوان نماد استان را توهین به مردم کهگیلویه و بویراحمد می دانم و حتما از جایگاه نظارتی مجلس به سازمان محیط زیست کشور و کسانی که در انتخاب این نماد نقش داشته اند تذکر داده و آنرا پیگیری می کنم.

 وی با اشاره به برگزاری جشنواره برفی با این نماد در  منطقه کاکان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزار کنندگان این مراسم از من برای حضور در مراسم اختتامیه آن دعوت کرده بودند که پس از حضور در جمع شرکت کنندگان و برگزار کنندگان آن متوجه پوستری با عکس خرس قهوه ای  با عنوان نماد کهگیلویه و بویراحمد شدم که در اعتراض به این اقدام توهین آمیز مراسم را ترک کردم.

 نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا بهتر نبود از نماد دیگری برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شد؟ تاکید کرد: خرس نماد نفهمی است و انتخاب این نماد توهین آشکارا به مردم کهگیلویه و بویراحمد است و ما به عنوان خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی اجازه نمی دهیم عده ای کوته بین اینچنین به مردم استان توهین کنند.

بزرگواری تاکید کرد: اگر قرار باشد نمادی هم برای معرفی جاذبه های گردشگری و محیط زیستی استان انتخاب شود باید نمادی مناسب انتخاب شود که توهین به مردم کهگیلویه و بویراحمد نباشد

پیش از این مهندس باقری رئیس سازمان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که خرس قهوه ای به عنوان نماد تنوع زیستی استان انتخاب شده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...