دستگیری شکارچیان سابقه دار پیش از اقدام به شکار

دستگیری شکارچیان سابقه دار پیش از اقدام به شکار در منطقه حفاظت شده خائیز

 

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده خائیز، ۳ نفر شکارچی سابقه دار را پیش از اقدام به شکار دستگیر نمودند.

 

جمشید عبدی پور فرمانده یگان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این گروه متخلف و حرفه ای پیش از این چندین بار در منطقه حفاظت شده دنا و سایر عرصه های طبیعی استان مبادرت به شکار غیرمجاز نموده و حتی چندین نوبت از سوی مامورین مشاهده و تحت تعقیب قرار گرفته اما هربار به نحوی موفق به فرار شده بودند.

 

مسئول منطقه حفاظت شده خائیز در تشریح ماجرا گفت: روز دوشنبه مورخ ۹۲/۱۱/۲۱ حوالی ساعت ۱٫۳۰ ظهر متوجه صدای شلیک چهار گلوله در ارتفاعات بالای هزار متر منطقه حفاظت شده خائیز شدیم.

هدایت اله دیده بان افزود: بلافاصله به همراه محیط بانان به کنترل منطقه پرداخته و پس از ساعتی جستجو و دوربین کشی، شکارچیان را در محدوده ای به نام تنگ آب لگنی مشاهده نمودیم.

بصورت نامحسوس به طرف محل مشاهده متخلفین حرکت کرده و شکارچیان غیرمجاز را که ۳ نفر بوده و در بین شکاف صخره ها مخفی شده بودند غافلگیر نمودیم.

متخلفین برای شکار کل و بز وحشی وارد ارتفاعات شده و پس از شلیک چندین گلوله موفق به شکار نشده بودند.

شکارچیان غیرمجاز قصد داشتد تا زمان بازگشت کل و بزها در هنگام غروب آفتاب در نقطه ای مخفی شده و مجددا برای شکار اقدام نمایند.

از متخلفین یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۳۰۳ دوربین دار، یک قبضه اسلحه شکاری تک لول بلژیکی، یک قبضه اسلحه شکاری دولول ساخت ترکیه، ۱۷ عدد فشنگ گلوله زنی، ۱۶ عدد فشنگ چهارپاره، یک دستگاه فاصله یاب و یک دستگاه دوربین شکاری کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از انتقال به پاسگاه محیط بانی و تنظیم صورتجلسه تخلف، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...