رئیس جمهور:در محیط زیست نیاز به سرمایه گذاری داریم

رئیس جمهور:در محیط زیست نیاز به سرمایه گذاری داریم

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر حسن روحانی رییس جمهور چهارشنبه شب در بخشی از سخنان خود در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم با بیان این که ما در محیط زیست مشکل اساسی داریم، گفت: آمار به ما نشان می دهد در تهران تقریبا یکصد روز و یا بیشتر وضع هوا ناسالم است. برخی از آمارها به ما نشان می دهد که در سال ۱۳۹۲ فقط ۲۱۰ روز هوای تهران سالم بوده که این فاجعه بزرگی برای سلامت مردم است و این تنها برای تهران هم نیست، همه کلان شهرها تقریبا با این مشکل روبرو هستند.

 

روحانی با بیان اینکه باید مشکل محیط زیست را حل کنیم، گفت: ما در محیط زیست نیاز به سرمایه گذاری داریم، باید ناوگان حمل و نقل را عوض کنیم و خیلی کارهای دیگر نیاز است که انجام شود تا آلودگی ها کم شود.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که در فصل آلودگی ما نمی توانیم گاز به کارخانه ها و نیروگاه برسانیم که این هم جای تاسف دارد. کشوری که بالاترین ثروت را در زمینه گاز دارد و بالاترین منابع و ذخایر گازی را در اختیار دارد برای دادن گاز برای مصرف خانگی در زمستان سرد، دچار مشکل می شویم.

روحانی گفت: تنها تهران نیست و همه کلان‌شهرها تقریبا این مشکل را دارند. ما باید مشکل محیط زیست را حل کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: ما باید اقدام فوری انجام دهیم. باید در بحث یارانه به محیط زیست و بحث انرژی و مهمتر به بخش سلامت بپردازیم. باید در حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کنیم. باید مشکلات محیط زیست را حل و فصل کنیم و به بحث تولید توجه کنیم و سلامت دیده شود و همچنین بحث عدالت و اجرای قانون. ان شاء‌الله شرایطی را فراهم کنیم که این قدم‌ها به زودی برداشته شود

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...