کشف دو راس کل و بز وحشی زنده از یک منزل مسکونی در بهبهان

کشف دو راس کل و بز وحشی زنده از یک منزل مسکونی در بهبهان

 

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر زنده گیری و نگهداری دو راس کل و بز وحشی در یک منزل مسکونی در شهرستان بهبهان، روز گذشته ۹۲/۱۱/۱۴ نیروهای یگان محیط زیست پس از دریافت مجوز ورود به منزل از مقامات قضایی به همراه مامورین پاسگاه انتظامی بهبهان حوالی ساعت ۱۵ وارد منزل مربوطه شدند.

هدایت اله دیده بان مسئول منطقه حفاظت شده خائیز در این باره گفت: پس از ورود، یک راس کل و یک راس بز وحشی از حیات این خانه مسکونی کشف و یک نفر متهم در این رابطه به مقامات قضایی معرفی گردید

 

دیده بان افزود: این کل و بز وحشی بهار سال جاری در منطقه حفاظت شده خائیز زنده گیری و از مادر خود جدا شده اند و هم اکنون حدودا ۱۰ ماهه هستند.

این کل و بز وحشی در سلامت کامل هستند اما متاسفانه به دلیل زندگی و انس با انسان امکان رهاسازی مجدد آنها در طبیعت وجود ندارد و تا پایان دوان زندگی خود را در اسارت بسر خواهند برد.

هدایت اله دیده بان گفت:حیوانات زنده گیری شده و غیرقابل بازگشت به طبیعت از لحاظ مطالبه ضرر و زیان محیط زیست، تلف شده محسوب می وند و متهم مربوطه پس از پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده محیط زیست از جنبه عمومی جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده محاکمه و به جریمه نقدی یا حبس محکوم خواهد شد.

 

 

مسئول منطقه حفاظت شده خائیز ضمن تشکر از همکاری همیاران محیط زیست در کشف و برخورد با جرائم صید و شکار، از مردم طبیعت دوست منطقه خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره تلفن ۶۷۱۶۰۳۵ – ۰۹۱۶ اطلاع داده و اطمینان داشته باشند در کوتاه ترین زمان ممکن با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده ای شوم است که همه ساله با آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش رواج می یابد. در این زمان از سال شکارچیان با بی رحمی نوزادان تازه متولد شده حیوانات وحشی را که توانایی چندانی در فرار ندارند تعقیب و زنده به دام می اندازند.

 

 

به دلیل عدم نیاز به اسلحه و داشتن مهارتی خاص، بسیاری از چوپانان، افراد محلی و متخلفینی که سلاح در اختیار ندارند به راحتی به زنده گیری نوزادان حیات وحش می پردازند و همچنین با توجه به اینکه صدای شلیک گلوله ایجاد نمی شود و عدم آگاهی محیط بانان از حضور شکارچی در منطقه، این دسته از متخلفین به ندرت دستگیر می شوند.

 

همچنین در این فصل در صورت شلیک به حیوانات ماده، بچه های کوچک آنها فرار نمی کنند، در کنار لاشه مادر خود می ایستند و به راحتی توسط شکارچیان اسیر می شوند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...