محیط بانان دنا ناامید از اعزام هلی کوپتر به یاری حیات وحش گرسنه شتافتند

محیط بانان دنا ناامید از اعزام هلی کوپتر به یاری حیات وحش گرسنه شتافتند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بارش برف سنگین در ارتفاعات پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا که ارتفاع برف در این نقاط تا چندین متر گزارش شده است، حیات وحش این مناطق به خصوص کل و بزها را با مشکل تامین علوفه مواجه نموده است.

مدیرکل و فرمانده یگان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته نسبت به احتمال مرگ تعداد زیادی از کل و بزها بر اثر گرسنگی هشدار داده و از مسئولین استانی و کشوری برای اعزام هلی کوپتر جهت توزیع علوفه در ارتفاعات دنا استمداد کرده بودند.

درخواست های مکرر مسئولان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای نجات حیات وحش در محاصره برف و سرما به جایی نرسید و هیچ ارگانی حاضر به اعزام هلی کوپتر برای توزیع علوفه در ارتفاعات دنا نشد و تنها یک ارگان آنهم در مقابل دریافت ۱۰ میلیون تومان به ازاء هر ساعت، برای اعزام هلی کوپتر اعلام آمادگی کرده است!

محیط بانان فداکار و سختکوش دنا که در سال های اخیر همواره برای حفاظت از تنوع زیستی کم نظیر دنا از جان مایه گذاشته و بارها هدف گلوله اسلحه های جنگی و مورد ضرب و شتم متجاوزین به طبیعت قرار گرفته اند، این بار نیز با تحمل مشقت های فراوان علوفه ها را بدوش کشیده و در ارتفاع بیش از یک متری برف در دامنه های دنا به توزیع علوفه برای کل و بزهای گرسنه اقدام نموند.

محیط بانان با کمک لودر مسیرهای حفاظتی پوشیده از برف را باز نموده و پس از انتقال علوفه به دامنه ها بوسیله خودرو، بسته های علوفه را به دوش کشیده و در مناطق کم ارتفاع دنا توزیع نمودند. با این وجود بسیاری از ارتفاعات دنا به خصوص ضلع شمالی و منطقه میمند به دلیل بارش سنگین برف قابل دسترسی نیست و وحوش این مناطق همچنان در خطر مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.

 

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...