طرح غیرکارشناسی ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی

انتقاد از طرح غیرکارشناسی ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس جامعه جنگلبانی ایران، طرح ادغام سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها را غیر کارشناسی عنوان کرد و گفت: این طرح تنها دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی را هموار می کند.

دکتر هادی کیا دلیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعدادی از نمایندگان با توجیه جلوگیری از تخریب و تهدیدهای منابع طبیعی این طرح را امضا کرده اند اما به نظر چنین طرحی کاملا غیر کارشناسی و یا با اهداف خاصی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست تنها شامل محیط طبیعی نیست اظهار داشت: با ادغام این سازمان در سازمان جنگل ها تکلیف سایر بخش ها از جمله محیط انسانی که بحث های مهمی مانند آلودگی ها را دنبال می کند و محیط دریایی چه می شود؟

به گفته کیادلیری، کار سازمان محیط زیست نظارتی و کار سازمان جنگل ها اجراست. بنابراین نظارت هرگز نمی تواند زیر مجموعه اجرا قرار گیرد.

رئیس جامعه جنگلبانی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تخریب ها در محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه در غرب کشور از بخش کشاورزی ناشی می شود. مسلما با قرار گرفتن محیط زیست زیر نظر وزارت جهاد این مشکلات افزایش می یابد.

وی افزود: تنها راه حل برای جلوگیری از موازی کاری این دو سازمان تشکیل وزارتخانه منابع طبیعی به شکلی که هر یک از این دو سازمان زیر نظر  آن به طور مستقل عمل کنند.

کیادلیری با بیان اینکه در حال حاضر خود سازمان جنگل ها هم از اینکه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است دچار معضلات فراوان است یادآور شد: محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارتی می توانست ترمز زیاده خواهی بخش کشاورزی را در عرصه های طبیعی در بسیاری موارد بگیرد که با این ادغام این پتانسیل نیز از محیط زیست گرفته می شود

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...