حیات وحش دنا در خطر مرگ ناشی از گرسنگی

حیات وحش دنا در خطر مرگ ناشی از گرسنگی / نیاز فوری به اعزام هلی کوپتر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بارش برف سنگین در ارتفاعات پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا که ارتفاع برف در این نقاط تا چندین متر گزارش شده است، حیات وحش این مناطق به خصوص کل و بزها را با مشکل تامین علوفه مواجه نموده و در صورتیکه تدبیر لازم در این زمینه اتخاذ نشود به احتمال فراوان تعداد زیادی از کل و بزها به دلیل گرسنگی از بین خواهند رفت.

اگر چه محیطبانان و مسئولان پارک ملی دنا با زحمت فراوان مقداری علوفه بسته بندی شده را به کول کشیده و در دامنه ها توزیع نموده اند اما حجم علوفه توزیع شده توسط محیط بانان بسیار کم بوده و به دلیل بارش برف سنگین امکان توزیع علوفه در ارتفاعات توسط محیط بانان وجود ندارد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش سنگین برف رفت و آمد و حمل علوفه دستی به زیستگاه های حیات وحش در ارتفاعات را غیرممکن کرده است و تامین علوفه نیازمند استفاده از چرخبال است.

عطا پورشیرزاد گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور و معاون عمرانی استاندار نیز با امور عمرانی وزارت کشور برای تامین یک دستگاه چرخبال از استانهای مجاور فارس و اصفهان درخواست کمک کرده اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گونه های کل و بز در محدوده میمند  ضلع شمالی پارک ملی دنا بیش از سایر نقاط این زیستگاه در خطر قرار دارند و نیازمند توزیع علوفه اند.

 

جمشید عبدی پور افزود: علوفه مورد نیاز وحوش به میزان کافی تهیه شده و یگان حفاظت صرفا در انتظار اعزام یک دستگاه چرخ بال به این منطقه است که هم اکنون روند اعزام این وسیله به منطقه با وزارت کشور و سازمان مرکزی محیط زیست در حال پیگیری و اقدام است.

عبدی پور گفت: کل و بزها از لحاظ تغذیه به شدت در تنگا هستند و در صورت عدم توزیع علوفه مورد نیاز توسط چرخبال در ارتفاعات ممکن تعداد زیادی از آنها بر اثر گرسنگی تلف شوند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...