انتقاد سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس

انتقاد سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از افزایش کشتار گونه های جانوری کشور ازجمله پلنگ

شکار زیبنده دنیای امروز نیست و لازم است بتدریج حذف شود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن انتقاد از حذف گونه‌های نادر جانوری از جمله پلنگ از حیات وحش کشور گفت: لازم است به منظور جلوگیری از ادامه‌دار بودن این روند جریمه‌های صید و شکار را افزایش دهیم.

غلامحسین موید حسینی صدر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش بیش از حد صید و شکار گونه‌های جانوری به صورت مجاز و غیرمجاز شده‌ایم، اظهار داشت: در این میان از طرفی حوادثی مانند تصادف جاده ای نیز در مورد حیات وحش متعدد بوده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه  تعداد اسلحه‌های شکاری در دست مردم زیاد است گفت: تعداد اسلحه‌های شکاری به خصوص در دو سال گذشته به دلیل افزایش صدور مجوزها رشد داشته و شکار به یک تفنن در میان مردم تبدیل شده است.

شکار زیبنده دنیای امروز نیست و لازم است به تریج حذف شود

وی با بیان اینکه متاسفانه در مورد تمام گونه‌های جانوری شاهد شکار بیش از حد بوده‌ایم افزود: هم اکنون شکار، زیبنده دنیای مدرن امروزی نیست و لازم است این فرایند به تدریج حذف شود.

حسینی صدر با بیان اینکه در حال حاضر حیات وحش کشور وضعیت آرامش و سکون خود را از دست داده است ابراز داشت: این امر موجب شده تا حیات وحش با مشکل روبرو شود. بر همین اساس باید فصل شکار محدود به ۱۰ تا ۱۵ روز و یا کلا حذف شود.

پلنگ شناسنامه محیط زیست ایران است

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن ابراز نگرانی از انعکاس اخباری که مربوط به شکار بی‌رویه گونه‌های نادر و کمیاب در کشور است افزود: باید توجه داشت گونه‌های نادر و کمیاب قابل جایگزین نیستند.

به گفته وی گونه‌های نادر و کمیاب از جمله پلنگ شناسنامه محیط زیست ایران بوده و حفظ آن وظیفه ملی است.

حسینی صدر اظهار داشت: در این باره لازم است در قوانین محیط زیست بازنگری شود و این امر مستلزم آسیب ‌شناسی از سوی مسئولان سازمان محیط زیست است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...