کشف محموله بزرگ قاچاق

کشف محموله بزرگ قاچاق حیات وحش در میناب حاوی ۳۰ قطعه هوبره زنده

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میناب طی عملیاتی با همکاری مامورین نیروی انتظامی شهرستان سیریک و میناب دو قاچاقچی سابقه دار حیات وحش را دستگیر نمودند.

از مجرمین دستگیر شده تعداد ۳۰ قطعه پرنده حمایت شده و در معرض خطر انقراض هوبره کشف و ضبط گردید و هر دو متهم در حال حاضر با حکم مقام قضائی در بازداشت به سر می برند.

 

محموله قاچاق کشف شده شامل ۳۰ قطعه هوبره در شهرستان میناب

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان، این متهمین از سال های گذشته علاوه بر سایر جرایم مانند قاچاق سوخت، در فصل مهاجرت پرندگان، اقدام به صید گونه های با ارزش و کمیابی از قبیل شاهین، بالابان و هوبره از مناطق مختلف از جمله شهرستان های کهنوج، قلعه گنج و منوجان از توابع استان کرمان نموده و این گونه های با ارزش را به شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رساندند

متخلفین بیش از یک ماه تحت نظر بوده و حکم بازداشت و بازرسی از منزل آنها توسط مقام قضایی شهرستان میناب صادر شده بود.

هوبره های کشف شده پس از تیمار و اطمینان از سلامتی کامل، توسط محیط بانان در زیستگاه اصلی خود در دامن طبیعت استان رهاسازی گردیدند.

گونه نادر هوبره با نام علمی Houbara Bustard یکی از پرندگان ارزشمند و در معرض انقراض کشور است که به عنوان گونه‌ای حمایت شده مورد حفاظت قرار می‏گیرد. هوبره به عنوان یک گونه‌ای آسیب‌پذیر در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) به ثبت رسیده است.

شکار و قاچاق هوبره به کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل علاقه بسیار زیاد شیوخ عرب، نسل این پرنده را در آستانه انقراض قرار داده است

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...