یک پلنگ دیگر هدف گلوله قرار گرفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از سبزپرس، روز گذشته و در حالی که تیم دامپزشکی پارک پردیسان در تلاش برای ارسال توله پلنگ گچسارانی به تهران بود خبر رسید که یک پلنگ زخمی در نزدیکی خرم آباد و در حالی که وضعیت اش وخیم گزارش شده مشاهده شده است.

در همین حال تلاش اداره کل محیط زیست استان لرستان برای ردگیری پلنگ آغاز شد و از طرفی تیم دامپزشکی که از ارسال توله پلنگ گچساران به تهران ناامید شده بود، به سمت خرم آباد حرکت کرد تا شاید بتواند این پلنگ را نجات دهد. در همین حال خبر رسید توله پلنگ گچساران که مسئولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد مدعی بهبود سلامت اش بودند جان باخته است!

بامداد امروز جمعه سرانجام با تلاش اداره کل محیط زیست استان لرستان، پلنگ جوان و نابالغی که از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله چهارپاره قرار گرفته بود، در ارتفاعات صعب العبور این استان و با حضور تیم دامپزشکی پردیسان زنده گیری و به خرم آباد منتقل شد. با انتقال پلنگ، تلاش برای امداد سانی به آن آغاز شد.

بر اساس این گزارش، حال عمومی پلنگ از دیشب تا ساعت ۹ صبح امروز به دلیل داروهای تزریق شده تا حدی بهبود یافته اما پلنگ قادر به حرکت دادن دست و پاهای خود نیست.

دامپزشک معالج، آسیب نخاعی حیوان را محتمل می داند و معتقد است حیوان باید هر چه سریعتر برای انجام رادیوگرافی و سی تی اسکن و … به تهران منتقل شود.

تیم دامپزشکی و معالج این پلنگ معتقد است چنانچه یک فروند بالگرد از استان برای انتقال این پلنگ جوان ماده اختصاص یابد، زمان کمتری از دست می رود و شانس بهبودی حیوان ارتقا می یابد ولی در صورت انتقال جاده ای، به دلیل فاصله زیاد تهران تا خرم آباد زمان زیادی از دست می رود.

حال باید دید آیا سازمان محیط زیست که در مدت یک ماه دست‌کم ۵ پلنگ خود را بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده به نحوی از دست داده آیا حاضر است برای انتقال این پلنگ یک سال و نیمه ماده به وسیله بالگرد، با دستگاه‌های مربوطه وارد مذاکره شود یا خیر؟

این پلنگ ماده در صورت بهبودی، قادر خواهد بود تا مولد نسلی از پلنگ‌ها باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه وارد عمل می‌شوند یا آنکه همانند پنج مورد پیشین، از دست رفتن جان این پلنگ نیز با سکون و انفعال مسئولان پردیسان روبرو خواهد شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...