منطقه شکار ممنوع هفت تنان با مشارکت عشایر و جوامع محلی دزفول حفاظت میشود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: همزمان با ۲۰ آذرماه روز جهانی کوهستان، نشست آموزشی عشایر شرق منطقه شکار ممنوع هفت تنان در روستای گردبیشه توسط اداره حفاظت محیط زیست دزفول برگزار گردید.

در این نشست آموزشی که با حضور بزرگان عشایر و دامداران منطقه برگزار گردید ضمن اشاره به اهمیت کوهستان بویژه کوه هفت تنان در زندگی مردم محلی بر حفاظت از منطقه هفت تنان تاکید گردید.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این نشست گفت: کوهستان ها از جمله زیست بوم های مهم محسوب می شوند که علاوه بر زیستگاه انواع گونه های جانوری و گیاهی فواید فراوانی از جمله تامین  آب شیرین، تامین علوفه دام، تامین غذا، جذب گردشگران و …  را برای جوامع محلی به ارمغان می آورند و کوه هفت تنان یکی از مناطق ارزشمند زاگرس بوده که در جهت حفاظت از گیاهان و جانوران به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرقته است

موفقیت در حفاظت از این زیستگاه ارزشمند در گروه حمایت و مشارکت عشایر و جوامع محلی منطقه است. همچنین در این نشست ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از کوه هفت تنان و اهداف و اقدامات حفاظتی، راهکارهای حفاظت از منطقه شکار ممنوع هفت تنان بررسی و بزرگان عشایر آمادگی خود را برای حفاظت از این زیستگاه و همکاری با اداره حفاظت محیط زیست دزفول اعلام نمودند.

شایان ذکر است زیستگاه های کوهستانی ارزشمندی از زاگرس مرکزی ایران در شمال شهرستان دزفول شامل کوه قلعه شاداب، هفت تنان، سالن، لنگر کوه و کینو و .. قرار دارد که زیستگاه گونه های مهمی چون خرس قهوه ای، پلنگ، بزکوهی، سنجاب ایرانی، سمندر لرستانی و … با پوشش جنگلی بلوط زاگرس می باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...