کشتار بیرحمانه یک پلنگ ماده

کشتار بیرحمانه یک پلنگ ماده با ضربات چوب و سنگ در شهرستان تایباد

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پس از کشته شدن ۳ قلاده پلنگ ایرانی در استهبان، خرم آباد و بافق در کمتر از ۱۵ روز، در کمال ناباوری از شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی خبر می رسد یک قلاده پلنگ ماده توسط افراد محلی به طرز وحشیانه ای کشته شده است.

این ماده پلنگ نخست توسط سگ های گله تعقیب و گرفتار شده، سپس با رسیدن چهار نفر از چوپانان با ضربات متعدد چوپ و سنگ کشته می شود.

در تصاویر دریافتی از لاشه این گونه ارزشمند کشور، کاملا مشخص است که جمجه و فک پایین پلنگ بر اثر ضربات اجسام سخت کاملا خرد شده است.

کشتار بیرحمانه یک پلنگ ماده با ضربات چوب و سنگ در شهرستان تایباد

محمد مظلوم پناه رئیس اداره محیط زیست شهرستان تایباد در این باره به خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: صبح روز پنجشنبه ۱۳۹۲/۹/۲۱ یکی از همیاران محیط زیست از اهالی روستای “سوران” گزارشی از کشتار یک پلنگ توسط تعدادی از چوپانان روستا را به اداره محیط زیست ارائه نمود.

به دنبال این گزارش بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی عازم روستای مذکور شده و با همکاری پاسگاه انتظامی “استای” ۴ نفر متهم در این رابطه شناسایی دستگیر و به پاسگاه منتقل شدند

مظلوم پناه افزود: هر چهار نفر در مراحل نخست بازجویی منکر هرگونه اقدامی شده و نسبت به موضوع اظهار بی اطلاعی نمودند. در ادامه بازجویی های تخصصی توسط نیروی انتظامی ۲ نفر از متهمین به کشتار یک پلنگ در ارتفاعات روستای سوران اعتراف نموده و ۲ نفر دیگر نیز اظهار داشتند که در جریان حادثه نظاره گر بوده اند.

متهمین در جریان بازجویی ها اعتراف نموده اند که پلنگ به دامهایشان حمله نکرده اما سگهای گله پلنگ را یافته و حیوان را تعقیب کرده اند.

 

چوپانها اعتراف نمودند که خود را به محل درگیری سگ ها با پلنگ رسانده و حیوان را با ضربات چوب دستی و سنگ از پای درآورده اند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تایباد گفت: هر ۴ متهم به همراه پرونده تخلف جهت رسیدگی به جرم، به دادگاه معرفی شده اند.

محمد مظلوم پناه گفت: پس از اعلام مکان کشته شدن پلنگ در ارتفاعات توسط متهمین، عازم محل شده و پس از مدتی جستجو لاشه پلنگ را پیدا کردیم.

شکستگی جمجمه و برخی اندام حیوان در اثر برخورد با اجسام سخت در بررسی اولیه لاشه به وضوح مشخص بود و خون زیادی از پلنگ رفته بود. لاشه این پلنگ جهت بررسی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی منتقل گردید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...