ثبت‌نام 15 نفر برای یافتن توله‌های پلنگ تلف شده

حسین امیری‎شریفی در گفت‎وگو با ایسنا، در خرم‌آباد، با اشاره به فراخوان برای پیدا کردن توله‎های احتمالی پلنگ تلف شده، تصریح کرد: 15 نفر در این خصوص ثبت‎نام کرده‎اند که این تعداد کافی است. خوشبختانه توسط اکیپ‎های محیط زیست پایش منطقه انجام شده و دوستانی که ثبت‎نام کرده‎اند نیت‎شان این است که به محیط‎‎بانان برای پیدا کردن توله‎ها کمک کنند.
وی با بیان اینکه تا چند روز پس از مرگ مادر این توله‎ها، امکان بازگشت آنها به منطقه وجود دارد، اضافه کرد: احتمال می‎دهیم توله‎ها 6 ماهه باشند؛ چون در تصاویری که از پلنگ تلف شده دیده‎ایم شیر مادر کاملاً مشخص است.
امیری‎شریفی در ادامه با اشاره به مرگ زیاد پلنگ‎ها در ایران، تأکید کرد: اگر در نقاطی از جاده‎ها که امکان تردد پلنگ‎ها وجود دارد، با نصب علائم رانندگی به راننده‎ها اطلاع داده شود، خیلی خوب است. همچنین برخی کم‎لطفی می‎کنند و با تفنگ پلنگ‎ها را می‎کشند و آن را برای خودشان افتخار می‎دانند و باید فرهنگ‎سازی شود که پلنگ جزو میراث منطقه است و خیلی ارزش دارد و کشتن آنها افتخار نیست.
مدیر دیده‎بان حقوق حیوانات با اشاره به اینکه انجمن یوزپلنگ به‎صورت غیر رسمی اعلام می‎کند که حداقل هفته‎ای یک پلنگ در کشورمان تلف می‎شود، افزود: این آمار خیلی زیاد است و باید مسئولان امر تلاش بیشتری برای حفاظت از پلنگ‎ها انجام دهند.
وی ادامه داد: محیط‎بانان با توجه به امکانات و حقوقی که دریافت می‎کنند، تمام تلاششان را به‎کار می‎گیرند و چون تعدادشان کم است باید مردم هم به آنها کمک کنند.

امیری‎شریفی خطاب به افرادی که به کشتن پلنگ اقدام می‎کنند، گفت: درخواست می‌کنیم پلنگ را به‎عنوان ارزش نگاه کنید و آن را دوست داشته باشید؛ چرا که خیلی ارزش دارد‎

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...